Endo dieta – dieta, ki je priporočljiva pri endometriozi

Kot sem že nekajkrat omenila v mojih prejšnjih objavah, vsem bolnicam z endometriozo toplo priporočam ENDO DIETO. Endo diete se sama držim že skoraj dve leti in resnično pomaga.

Ko sem prvič izvedela, da imam endometrične ciste oziroma endometriome, se sploh nisem preveč obremenjevala s tem. Spomnim se še, da si še imena “endometriom” nisem mogla zapomniti ;) Ciste na obeh jajčnikih so mi odstranili in zame je bila zadeva opravljena. Nisem si mislila, da se je takrat bolezen šele začela zares razvijati. Nekaj mesecev po operaciji pa sem se začela slabo počutiti. Pol leta kasneje me je začelo še boleti v medenični votlini in me kar ni prenehalo. Bolelo me je prav vsak dan. In bolečine na dnevni ravni so me izčrpavale. Po pol leta obiskovanja osebne ginekologinje sem bila končno napotena na ginekološko urgenco in glede na simptome so mi takoj diagnosticirali endometriozo. In ko so me postavili pred dejstvo, da bo potrebna nova operacija, sem si o endometriozi malo več prebrala. Nisem namreč želela biti vsako leto v bolnici na redni operaciji endometrioze, tako kot se je le-to dogajalo sotrpinkam, ki sem jih spoznala na ginekološki kliniki. Med prebiranjem člankov o endometriozi sem naletela tudi na endo dieto, t.j. dieto, ki je priporočljiva pri endometriozi. Takoj sem pričela z endo dieto in rezultati diete so osupljivi. Odkar sem na dieti, nimam več rednih bolečin, prav tako se endometrioza (vsaj zaenkrat) ni več razrasla. Tudi prijateljice in znanke z endometriozo, ki sem jih uspela prepričati, da so poskusile z endo dieto, se od spremembe prehranjevanja dalje počutijo bolje. Sedaj si delimo nasvete glede novega načina prehrane in si delimo uspešne in dobre recepte. S to spletno stranjo pa želim te izkušnje deliti tudi z vami.

Torej če se vrnem k endo dieti, bom v tej objavi izpostavila seznam živil, ki niso priporočljiva in ki se jih je potrebno izogibati. In sicer gre za naslednja PREPOVEDANA ŽIVILA:

  • živalske maščobe, predvsem rdeče meso (dovoljeno je le piščančje in puranje belo meso brez kože);
  • mlečni produkti (dovoljeni so le jogurti, predvsem probiotični, z manjšim deležem maščobe);
  • pšenični in drugi glutenski izdelki;
  • sladkor;
  • sojini izdelki;
  • gobe;
  • kofein – kava in črni čaj (zeleni čaj pa je celo priporočljiv);
  • alkohol;
  • nasičene in homogenizirane rastlinske maščobe (cvrtje, margarina);
  • aditivi;
  • toksini (npr. v lupinah neorganske zelenjave in sadja).

2015-04-18-Zelenjava-in-sadje-1a

Več o posameznih skupinah prepovedanih živil in o njihovih nadomestkih v vsakodnevni prehrani bom objavila tekom naslednjih mesecev v mojih naslednjih objavah. Poleg tega bom objavila tudi še kak super recept, ki je endo prijazen oziroma se drži endo diete. V prihajajočih objavah se bom lotila tudi vprašanja brezglutenskih mok, peke brezglutenskega kruha (ker to je prava znanstvena fantastika) in kje vse se skriva gluten.

V tej objavi pa želim še izpostaviti PRIPOROČLJIVA ŽIVILA pri endometriozi, in sicer so to predvsem:

  • mastne ribe (omega 3 maščobe);
  • temno zelena zelenjava (tudi cvetača);
  • stročnice;
  • oreščki, semena in kalčki;
  • česen in čebula;
  • peteršilj, zelena, janež;
  • ingver;
  • kurkuma;
  • ananas, rdeče in vojilično jagodičevje, jabolka, rabarbara;
  • probiotični jogurti (nizkomaščobni in z malo sladkorji);
  • zeleni čaj

Poleg tega se priporoča vnos dodatnih vitaminov in mineralov, kot so magnezij, cink, kalcij, železo, selen ter vitamini A, B, C in E. Priporočljivo je tudi piti veliko vode! In pa redno gibanje, saj gibanje naravno uravnava estrogen!

2015-04-18-Zelenjava-in-sadje-2

Ko sem najprej pogledala seznam nepriporočljivih oziroma prepovedanih živil, se mi je zdelo, da ne smem skoraj ničesar več jesti. Ampak to sploh ni res! Ko malo premisliš in poiščeš nadomestna živila, vržeš iz kuhinje vse, kar je prepovedano, in nakupiš nova dovoljena živila, s katerimi začneš eksperimentirati, se ti odpre popolnoma nov svet! In kmalu ugotoviš, da se pravzaprav prehranjuješ veliko bolj zdravo kot prej in da je hrana prav tako pestra in dobra. In postaneš zadovoljna. In dietne omejitve te ne motijo več. Edino brezglutenska peka te še kdaj spravi ob živce ;) Ampak ko doživiš pozitivne učinke endo diete, to odtehta ves trud!

Pa da te fotografije, ki sem jih objavila v tem prispevku ne bodo prestrašile, da jem samo še zelenjavo! To nikakor ni res, saj sem še vedno ostala gurman in sladkosned. V eni izmed prejšnjih objav sem že objavila čudovit recept za čokoladno tortico. Je pa res, da sem zelenjavo že od vedno imela rada in da je je zdaj kar precej v moji prehrani, medtem ko na primer sadje ni ravno moj element. Zato sem si tudi kupila blender, da si sadje zmešam v božanske smoothije in na ta način dodatno obogatim mojo prehrano. Endo dieta zagotovo pomeni spremembo tvoje prehrane, vendar le-to lahko storiš na način, ki tebi najbolj ustreza! :) In kar je najpomembnejše – ob spremembi prehrane v endo prijazno prehrano se bo izboljšalo tvoje počutje!

2015-04-18-Zelenjava-in-sadje-3

facebooktwitterpinterest
<.thumbnail-div { display.none;}>