Sushi z lososom, avokadom in kumaro

Kot ste opazile, ponavadi objavljam recepte za nekomplicirane in tipične jedi, ki pa so hkrati endo prijazne, torej ustrezajo načelom endo diete. Moja osnovna želja je namreč, da ženske z endometriozo poskusijo z endo dieto, saj sem prepričana, da (vsaj do neke mere) pomaga ublažiti simptome endometrioze. Zato večinoma ne objavljam eksotičnih receptov po endo dieti, ampak takšne jedi, ki si jih vsakodnevno lahko pripravljamo. Vsaj za začetek bloga sem se tako odločila. Potem ko napolnim blog z tipičnimi in enostavnimi recepti, pa se bom lotila tudi bolj posebnih jedi.

2015-09-27-Sushi-1

Ne glede na to, pa vsake toliko časa ustvarim tudi kaj malo drugačnega. Ko sem bila zadnjič zunaj na sushiju, sem si namreč močno zaželela, da si sushi poskusim pripraviti kar sama doma. Ker nimam nobenih izkušenj s to japonsko jedjo, sem si za prvič kupila “sushi kit”. V njem so že vse osnovne sestavine, ki se jih za pripravo sushija potrebuje (riž, rižev kis, listi posušenih alg, omakice), pa tudi palčke in bambusov pogrinjek za zrolanje sushija. Dokupiti je bilo potrebno samo še losos, avokado in kumaro, ki služijo za nadev sushija.

Ugotovila sem, da je priprava sushija sila enostavna, tako da sem naslednjič šla le v azijsko trgovino (v Šentvidu je trgovina z azijsko hrano Kitajski vrt) in kupila zgolj alge, riž za sushi ter rižev kis. Pa še riž za sushi se da nadomestiti s kakšnim drugim malo lepljivim rižem (tisti za rižote), rižev kis pa s svetlim balzamičnim kisom. Edino liste posušenih alg je res potrebno kupiti. Tudi bambusov pogrinjek za zrolanje sushija lahko nadomestimo s kakšnim drugim podobnim pogrinjkom.

2015-09-27-Sushi-2

Najprej skuhamo riž za sushi po navodilih, in sicer se ga kuha malo dlje (prbl. 20 minut), kot sem navajena, saj ponavadi jem zgolj basmati riž. Nato riž ohladimo in mu primešamo malo riževega kisa. Pripravimo tudi vse za nadev sushija. Ker sama ne jem surovih rib, sem se odločila, da losos najprej na hitro popečem v ponvi in ga začinim s solno mešanico s s česnom (če je nimate, vzemite ščepec soli in ščepec posušene začimbe česna ali pa v ponev k lososu dodajte na lističe narezan svež česen). Losos, avokado in kumaro narežemo na palčke.

Ko smo vse pripravili, na bambusov pogrinjek za rolanje sushija najprej položimo list posušene alge. Nanj enakomerno razporedimo tanko plast riža. En rob alge pustimo brez riža – na tem mestu bomo po rolanju sushija algo zmočili z malo vode in rolico zalepili. Na drug konec položimo palčke lososa, avokada in kumare, nato sushi zrolamo v rolico. Z mokrim prstom zmočimo prost rob alge, tako da se rolica zalepi. Rolice damo za krajši čas v hladilnik. Potrebnih je vsaj 15 minut, da se rolica malo strdi. Nato jo z ostrim nožem narežemo na kolobarje. Ugotovila sem, da je najbolje, da se jo nareže na 8 enakih kolobarjev. Na ta način koščki sushija niso preveliki za v usta. ;)

2015-09-27-Sushi-3

Tak sushi se je hladen in je zaradi kumare zelo osvežilen. V kolikor želite, da je bolj sočen ali pa da ima več okusa, lahko riž namažete še s kakšno omako (lahko tudi zgolj z majonezo). Le sojini omaki se izognite, saj je soja prepovedano živilo pri endo dieti. Po želji pa sushi napolnite s popolnoma drugimi sestavinami, in sicer lahko uporabite tudi kakšno drugo ribo ali celo piščanca, lahko pa je sushi popolnoma vegetarijanski.

Sushi lahko jemo za kosilo ali večerjo, primeren pa je tudi kot malo bolj eksotičen prigrizek za goste. Sama sem ga postregla skupaj z bučno ingverjevo juho in popečenimi kozicami. Tako sem sushi lahko namakala tudi v začinjeno juhico in bilo je zelo dobro.

DOBER TEK!

Sushi z lososom, avokadom in kumaro
Ocena recepta
Tiskaj recept
Sestavine
  1. 250 g riža za sushi
  2. 30 ml riževega kisa
  3. 4 listi posušenih alg
  4. 200 g lososa
  5. solna mešanica s česnom (ali sol in česen)
  6. 1/2 kumare
  7. 1/2 avokada
  8. omake po želji
Navodila za pripravo
  1. Riž za sushi skuhamo v 500 ml vode. Kuhamo ga približno 20 minut. Nato riž ohladimo in mu dobro vmešamo rižev kis.
  2. V ponvi na hitro (max 10 minut) popečemo losos, ki ga začinimo s solno mešanico s česnom.
  3. Losos, kumaro in avokado narežemo na palčke.
  4. Na pogrinjek za rolanje sushija najprej položimo list posušene alge. Nanj enakomerno razporedimo 1/4 riža v tanko plast, razen za 0,5-1 cm širine ob enem robu alge. Na drugem koncu na riž položimo palčke lososa, kumare in avokada (porabimo prbl. 1/4 teh sestavin). Algo z rižem in nadevom s pomočjo pogrinjka na trdno zrolamo v rolico. Na koncu rolico zlepimo skupaj, tako da prosti del alge malo z mokrim prstom namočimo in zalepimo. Pripravimo še ostale 3 rolice po istem postopku.
  5. Rolice damo v hladilnik počivati za vsaj 15 minut, nato jih z ostrim nožen narežemo, vsako na 8 kolobarjev.
  6. Sushi postrežemo hladen z omakami po lastnem okusu.
Pripombe k receptu
  1. Količine zadostujejo za 4 rolice sushija.
  2. V kolikor nimamo bambusovega pogrinjka za rolanje sushija, sushi lahko zrolamo s kakšnim drugim podobnim pogrinjkom.
Jej z mano! http://jejzmano.si/
facebooktwitterpinterest
<.thumbnail-div { display.none;}>